A 4-es metró új állomásainak építészeti tervezése és megvalósítása tíz évet felölelő, hazai léptékben rendkívüli feladat volt. Az elkészült együttest nem pusztán méretei, de építészeti minősége, koherens következetessége és nagyvonalúsága is az elmúlt száz év kiemelkedő projektjévé teszi.
A jórészt láthatatlan földalatti létesítményt tagoló állomások építészeti koncepciójának és arculatának tervezésére kiírt pályázat nyertese a tervezési és a megvalósítási folyamatba bevonta a pályázaton sikeres többi irodát is. Koordinátorként, főépítészi minőségben úgy irányította a projektet, hogy az egyes állomásokat tervező csapatok szabadon valósíthatták meg elképzeléseiket.
Ugyanakkor együtt le is fektették azokat a közös nevezőket, amelyek építészeti egységbe fogták a megvalósult alkotásokat. A megjelenés ezért egyszerre lett egyöntetű és változatos, a minőség pedig magas, helyenként kiemelkedő. Remélhetőleg nemcsak a főváros, hanem a hazai építészet megítélését is javítja ez a siker, amelyet számos díj és elismerés bizonyít. Mindez látványos igazolása annak, hogy a városfejlesztés, a mérnöki létesítmények megvalósítása során is szükség van építészeti pályázatokra, invenciózus építészekre, eredeti gondolatokra és együttműködésre. Egyúttal annak alátámasztása, hogy – amennyiben a feltételek adottak – a hazai építészek is képesek világszínvonalú létesítményeket megvalósítására.