Egy MÁV-Start utascentrum alapvető feladatai közé tartozik, hogy a jegypénztári és várótermi funkcióknak igényes környezetet biztosítson, és recepcióként működve közvetlenebbé tegye a szolgáltató és a mindenkori utas közötti kapcsolatot. Az utascentrum kialakításának elsődleges tervezési szempontja és vezérelve tehát, hogy az utas a vállalat által kínált szolgáltatást a számára lehető legkomfortosabb módon vehesse igénybe. A tervezés így az utas és az utascentrum kapcsolatának feltárásán, az ügyfélélmény megértésén alapul. Az ügyfelek nem alkotnak lehatárolható, konkrét célcsoportot, a szolgáltatást igénybe vevők között vannak diákok, elővárosi ingázók, külföldi turisták, nyugdíjasok, kerekesszékkel közlekedők vagy többgyerekes családok. A belsőépítészeti elemeknek emiatt egyrészt egyfajta univerzális formavilágot kell hozniuk, másrészt a tervezés során befogadó, inkluzív szellemiségű attitűddel szükséges összehangolni az egyének eltérő igényeit. Az arculati elemeknek ugyanakkor finoman, de országszerte egységesen és felismerhetően szükséges közvetíteniük a MÁV vállalati identitását.