Az M4 metró megnyitásával Kelenföld vasútállomás Budapest egyik legjelentősebb intermodális csomópontjává lépett elő. A metróállomáshoz kapcsolódó nagyméretű gyalogos aluljáró az átadását követő években folyamatosan bővül azokkal a szolgáltatásokkal, amelyek teljessé teszik az utasélményt mindenki számára.
Az aluljáró egyes üzlethelyiségeinek helyén kiépült nemzetközi és belföldi személypénztárak régi hiányt pótolnak: a félreeső, leromlott állagú felvételi épület földszintjéről költöztek le ezek a funkciók az aluljárónak az utasforgalom fő áramlási irányába eső kulcspozícióiba. A mai igényeknek megfelelő pénztárakat rendkívül szűkös alapterületen kellett kompakt módon berendezni, és az utasok várakozását az aluljáró területén a lehetőségekhez mérten komfortosan kialakítani. Kiemelt műszaki feladat volt a pénztárosmunkahelyek akusztikai tervezése, ugyanis a nemzetközi pénztár éppen a Kelet- és Nyugat-Magyarország közötti teherforgalmat lebonyolító vágányok alá esik. A pénztárak arculata az aluljáró már kialakult építészeti karakterébe illeszkedik, a sárga pénztárfiókok a folyosó teljes hosszában végigfutó sávosfém burkolatú falak integrált elemei, a nagy felületeken megjelenő élénk színhasználat segíti a könnyű beazonosítást.
Az arculati falon megjelenő grafika – amellett, hogy némi támpontot is ad a jegyváltásnál – a vasúton történő nemzetközi utazást, a vonattal elérhető célpontok egyre bővülő kínálatát is hivatott népszerűsíteni.